Taxi služby – proč klienti zůstávají
90 % z těch, kdo zavolal do společnosti poskytující služby taxíků už zůstanou u ní a využijí její služby minimálně ještě jednou. Jejich podnikání je – taxi, ale většina know-how je použitelná v libovolném podnikání.
1) „My známe lidi podle jména“ . V momentě prvního kontaktu se dovíme jméno klienta a potom už se na něj obracíme pouze podle jména.
2. V momentě následujícího kontaktu manažér má k dispozici údaje o předchozích objednávkách. Pokud již jsou v databázi nějaké zvláštní údaje, týkající se například adresy klienta, pak již není třeba aby je klient znovu uváděl. Všechno již sděluje dispečer: „Příjezd je přímo z ulice, vchod se nachází uprostřed vysoké sekce domu, zastavit můžete přímo u obrubníku ? „ Většině klientů tento způsob vyhovuje.
3. Dispečeři povinně sdělují klientům jména řidičů. „ Jede k vám Honza, má stříbrný Karavan, číslo 935“ . Klienti vítají, když se na ně obracejí jménem, ale také, když oni mohou oslovovat řidiče jménem.
4. Dispečeři se snaží posílat ke klientovi pokaždé stejného řidiče – klientům se líbí, že mohou pokračovat ve starém rozhovoru, že řidič zná jejich zvyky.
5. Pokud je třeba na klienta počkat – v 90 % případů na něj čekají bezplatně. Není to složité, protože lidi se málokdy zdrží nadlouho. Řidiči je neuhánějí a nevystavují klientům účet za zdržení. Klienti si toho cení.
6. Řidiči neúčtují doplněk za dětská sedadla, za vezení malých živočichů, za zavadla uvnitř auta a jiné věci. Nehledě na to, že úspora z toho vyplývající není velká, klienti si cení ochotu.
7. Řidiči se již dopředu doví o zvláštnostech příjezdu na určené místo a proto se již neptají klienta jak se dá přijet na místo.
8. Je samozřejmé, že řidiči vždy pomáhají klientům se zavazadly.
9. Řidiči nepopohánějí klienta v moment příjezdu taxi, ale jej laskavě informují o příjezdu.
10. Řidiči určitě volají klientům po ukončení cesty a ptají se zda proběhlo vše v pořádku.
11. Řidiči nikdy nekouří v přítomnosti klienta, a to ani v případě, že sám klient kouří.
12. Řidiči znají jaká je oblíbená rádiostanice klienta. Pokud to neví, neostýchají se zeptat se. Pokud jsou v autě děti – pak naladí příslušný kanál.
13. Řidiči určitě mají u sebe bonbóny pro ty klienty, kterým jízda autem dělá problémy.
14. Řidiči zpravidla mají nabíječky několika druhů telefonů a také notebooků.
15. Řidiči vždy vracejí zapomenuté v autě věci. Přivezou je klientovi, samozřejmě bezplatně.
16. Pokud je tma, řidič určitě přiveze klienta co nejblíže ke vchodu, nabídne doprovodit, posvítit svítilnou.
17. Řidiči vždy darují klientům slevové karty a dovolují klientům, aby je využili i jejich přátelé a příbuzní.
18. Řidiči vždy nabízejí klientovi takovou variantu, která je pro něj nejvýhodnější.
19. Řidiči vždy přejí klientovi před vycestováním šťastnou cestu a děkují po jejím uskutečnění. Dělají to vždy upřimně.
20. Řidiči si dobře uvědomují, že „docílení zisku“ není reálné, pokud klient zůstal s něčím nespokojen.