Jak získat klienty na masáž?

Jak získat klienty na masáž, ať už je to procedura prováděná ve specializovaném salóně anebo služba soukromého maséra ? V podmínkách krize je získání a udržení klientské základny obtížným úkolem. Probereme si způsoby získání a udržení klientů pro maséra.

Jak začít ?

Zpočátku je u mnohých začínajících masérů situace velmi obtížná – je velká konkurence, nejsou zkušenosti a působí další faktory, které nedovolují vydělávat mnoho a ztěžují situaci. Následujících 5 způsobů vám pomůže nastartovat karieru v tomto vysoce konkurentním podnikání, anebo alespoň pochopit, jak získat klienty do masážního salónu rychle a s garancí.

1. Získejte zkušenost ve specializovaném salóně

V současné době masážní služby nabízí množství organizací v libovolném městě. Přitom se jedná nejen o salóny, ale také o jóga kluby, SPA-centra atd. Zde jsou přednosti zřejmé – ihned získáváte klienty i reputaci a rozšiřujete si vlastní základnu.

Kromě toho pracujete-li v salóně, máte zajištěnou slušnou mzdu za svoji práci. Po získání zkušeností a zformování svého okruhu klientů můžete přejít do zajímavějšího salónu, nebo si otevřít vlastní praxi a promýšlet, jak získat klienty na masáž doma.

2. Najděte si první klienty mezi svými známými

Nezní to přesvědčivě, ale takto začínají mnozí – a nejen v masérských službách. Jednoduše řekněte svým známým o vaši nové činnosti, řekněte jim cenu a dejte slevu. Určitě je požádejte, aby dali o vás reference dalším. Takto jste schopni vydělat si první peníze, to je rovněž zkušenost a také získáváte sociální důkazy.

3. Požádejte o pomoc vaše kolegy a partnery

Máte-li například známého holiče, požádejte ho, aby vás doporučoval svým klientům, kteří projevují zájem o masáže anebo potenciálně by mohli přijít na proceduru. Tento svérázný „partnerský program“ off-line může přinést nemálo objednávek.

Jak udržet ?

Když už jste se zapracovali v novém podnikání a získali první loajální klienty, stojí zato přemýšlet o jejich udržení. Samozřejmě, hlavní co zde můžeme poradit je prvotřídní servis a poctivá práce. No, to není všechno.

1. Rozšiřujte zápisy a připomínejte klientům volné přijímací hodiny

Nestojí zato vám připomínat, že musíte evidovat elektronické adresy a telefony všech svých klientů. Připusťme, že to děláte. Pak tedy začátkem každého týdne prověřte rozvrh salónu/kabinetu a rozešlete s využitím kontaktních adres informaci o volných přijímacích hodinách. Určitě to někdo využije a objedná se.

2. Vždy nabízejte doplňující návštěvy

Předpokládejme, že k vám přišel nový člověk a s masáží je spokojen. Řekněte mu kolik ještě návštěv bude třeba, aby se jeho problém odstranil. Nabídněte mu časový program návštěv apod. Pamatujte si, že klient přichází s cílem vyřešit svůj zdravotní problém – a iniciativa musí být na vás.

Obtelefonujte periodicky kontaktní bázu.

Klienty, kteří přestanou chodit na proceduru je možné přilákat slevami či speciálními nabídkami. Je možné poslat dopis, ale účinější je zavolat a nabídnout osobně. Takto získáte od klientské bázy maximum.