Budování věrnostního programu za loajalitu

Budování věrnostního programu za loajalituI když segment skutečně loajálních klientů nebude tak velký, může mít větší vliv na vaše prodeje. Proto je velmi důležitý rozvoj vztahů právě s takovými klienty, kteří vám pomohou zlepšit komunikaci a stimulovat je příjemnými bonusy za věrnost vaší značce, produktu nebo obchodu. Tak mnoho společností přichází k myšlence budování věrnostního programu.
Představujeme vám rady a tipy, které vám pomohou zavést věrnostní programy:

1. Definujte cíle vašeho programu

  • Jaká je priorita vašeho podnikání?
  • Posílení vztahů s nejcennějšími zákazníky?
  • Zapojení klientů do vícekanálové komunikace a užší spolupráce se značkou?
  • Shromažďování údajů a dat o zákaznících pro analýzu profilů nebo další personalizaci nabídek?

Bez ohledu na vaše cíle, se vždy ujistěte, že váš program pracuje na jejich dosažení.

2. Učte se od svých zákazníků

Věrnostní program bude fungovat pouze v případě, že přinese zákazníkům skutečné výhody.

  • Chcete-li pochopit, co bude nejvíce užitečné a nejcennější pro vaše zákazníky, prostudujte svou aktivní základnu: jejich sociální a demografické charakteristiky, preference a nákupní chování.
  • Přemýšlejte o tom, co bude nejlepší motivace pro vaši klientelu k nákupu a návratu do vašeho obchodu a jaký druh bonusu můžete nabídnout svým věrným zákazníkům.
  • Doprava zdarma?
  • Sleva ve vašem nebo partnerském obchodě?
  • Bezplatný doplňkové služby nebo servis?
  • Zda máte možnost nabídnout slevy a dárky?

Budování věrnostního programu za loajalituPokud tomu tak není, zvažte například možnost nabízet privilegovaný dřívější přístup k prodeji nebo nové kolekci, možnost podílet se na testování nových produktů a tak dále. Nejatraktivnější pobídky by měly být základem vašeho věrnostního programu i s bonusy pro ty nejlepší zákazníky.

Samozřejmě, vaše nápady a hypotézy musí být podporovány reálnými skutečnostmi. Chcete-li analyzovat své pobídky, přečtěte si vždy historii vašich propagačních akcí a jejich výsledků.

Proveďte průzkum.

Průzkum na webu, i ve skupině na sociálních sítích, je dobrý, ale samozřejmě je vždy nejdůležitější požádat o vyjádření své nejvěrnější zákazníky přímo zasláním dopisu s odkazem na průzkum.

Další možností je testování pobídek. Například 50 % prodejců dává svým zákazníkům po objednávce slevu na další nákup a ostatním dopravu zdarma. Mimochodem, může se stát, že nehmotný podnět bude fungovat lépe!

Po rozhodnutí s bonusy a oprávněními pro věrné zákazníky pokračujte v testování. Návrh, struktura, obsah a styl psaní, frekvence odesílání, komunikační kanály – testujte, dokud nenajdete nejúspěšnější scénář.

Sdílet