Budování věrnostního programu za loajalitu č.2

 Vysvětlete pravidla hry a výhody účasti v programu

Budování věrnostního programu za loajalituPokud by váš motivační systém pro zákazníky nebyl dobrý, nebude to pro ně přitažlivé, dokud jim neřeknete o něm a o jeho výhodách!
Spotřebitelé jsou již zvyklí mít věrnostní programy v mnoha obchodech a často se na ně cíleně ptají prodejce nebo hledají informace o jejich dostupnosti v online obchodě. Mnohdy je ale potřeba další registrace nebo vyplňování formulářů v maloobchodě, což je může od tohoto kroku odradit a nebudou se jej chtít účastnit. Proto je velmi důležité formulovat jednoduše a srozumitelně jeho výhody!

Umístěte informace na hlavní stránku nebo bannery svého webu, na stránky registrace a potvrzení objednávky.

Řekněte to a připomeňte se svým účastníkům i v e-mailových dopisech. Můžete například odeslat informace v jedné ze zpráv při uvítání nového klienta, zaslat dopis o opuštěném zboží v koši a nedokončené objednávce, ale i při potvrzení objednávky. Je také vhodné přidat banner do šablony pravidelného zpravodaje.

V maloobchodních prodejnách instruujte prodejce a pokladníky o atraktivní prezentaci výhod programu.

Dalším způsobem, jak informovat a zapojit nové účastníky do programu, je doporučit svého zákazníka svým přátelům a známým. Nezapomeňte, že bonusy nejsou jen pro účastníka s pozvánkou do programu, ale i pro jeho přátele a nabídněte jim výhodnou slevu na první objednávku!

2. Zachovejte zájem účastníka o program

Zachovejte zájem účastníka o program

Teď  jste spustili plnohodnotný nákupní programu a strategii s výpočtem bonusů za nákupy. A pak je zde ještě jeden důležitý bod. Akumulace dostatečného počtu bonusů pro získání významné slevy nebo atraktivního postavení může trvat dlouho. Značný počet účastníků může jednoduše ztratit zájem o program, který v krátké době nepřináší prospěch.

Jak můžete podpořit zájem účastníka? Za prvé, pravidelně, například jednou měsíčně, informujte klienta prostřednictvím e-mailu o jeho bonusovém zůstatku, připomenete mu tak možnosti následujícího statusu.

Dobrým příkladem je dopis společnosti Victoria Secret. Vidíte nejen aktuální zůstatek, ale také počet bodů potřebných k získání slevy a nového statusu.

Snažte se aktivovat komunikaci s účastníky, kteří jsou blízcí nákupu, například zahrnutím do komunikace SMS nebo dalšího e-mailu, který je povzbudí ke koupi.
Doporučujeme zařadit slevy a dárky vztahující se k nějakému důvodu, které jsou dobře promyšlené, například speciální osobní události, jako jsou například narozeniny, výročí svatby atd. Po obvyklém nákupu je dostačující připočítat body na účet zákazníka, ale nesmíte na to zapomenout, jinak slevy za celou objednávku a dary přestanou na klienty účinkovat!

A co je nejdůležitější – snažte se potěšit a obdarovat své zákazníky! Navzdory skutečnosti, že většina vašich konkurentů má také věrnostní program, stanovení cílů, studium vašich klientů, promyšlená stimulace, originální kreativní koncept a kompetentně vytvořené komunikační scénáře vám umožní úspěšně vybudovat dlouhodobé a zvláštní vztahy se svými zákazníky.

Sdílet