Programy loajality a slev

– Uplatňujete věrnostní programy?věrnostní programy – Ano, uplatňujeme. Nejlepším kupujícím poskytujeme maximální slevy.

Program loajality, jehož podstatou je pouze poskytnutí slev, dříve či později přivede ke ztrátovosti. Je to jednoduché – vždy se najde prodejce, který nabídne zboží za nižší cenu s vyššími slevami.

A tak všechno vyústí v cenové válce, ve které pravděpodobně nebude žádný vítěz.
Slevy v rámci programu loajality nemají být základním instrumentem. Mohou sloužit pro počáteční zapojení klientů do tohoto programu. Hlavním účelem programů loajality je navazování individuálních vztahů s klienty. Pokud je klient zainteresován pouze v nízkých cenách, tak pravděpodobně bude schopný nalézt levnější zboží jinde. Konec-konců existují diskontní obchody, které vůbec neposkytují žádné slevy, protože jejich ceny jsou i tak dostatečně nízké. Není jednodušší způsob jak zvýšit obrat, než podstatně snížit ceny a v převážné většině se výsledek dostaví. Nejlépe by bylo rozdávat bezplatně. Zádrhel je v tom, že ne každý si to může dovolit a také to nelze dělat donekonečna.

Je zřejmé, že program loajality má sloužit pro zlepšení vztahů s klienty a to není jenom cenová otázka. Správně zaměřený program loajality umožňuje optimalizovat sortiment zboží, jeho zásoby, logistiku. Nevyužít tyto možnosti by bylo zločinem, páchaným proti svému podnikání.

Programy loajality a slevJeví se nezbytným zkoumat priority svých stálých klientů a orientovat svoji sortimentní politiku v souladu s nimi. Za tímto účelem je třeba zapojit do programu co nejvíce klientů. Rozčleňte program na několik modulů. Pro nejmasovější klienty využijte, například, nejlevnější karty a jednoduchý způsob zainteresovanosti a pro nejlepší klienty uplatněte dokonalejší identifikátor a zajímavější schéma, ale snažte se zahrnout všechny klienty. V tomto případě pochopíte co vaši klienti hodlají kupovat, kdy to chtějí kupovat a za kolik. A pokud uspokojíte jejich požadavky v plné míře, tak tím získáváte konkurenční výhodu.

Znáte-li co požadují klienti, současně také víte jaké zboží, kolik zboží a kdy jej potřebujete. Tímto způsobem snížíte svoje náklady a ztráty a to znamená, že můžete snížit ceny zboží. To jest program loajality vám umožní snížit náklady, snížit cenu a díky tomu zvýšit počet klientů. Při vypracování programu loajality je nezbytné mít na zřeteli možnosti analýzy zbožní a klientské data- bázi.

Neméně důležitý je ještě další moment – vytvoření informačního centra (call centrum). Ono umožňuje získat živou odezvu klientů a naladit aktivní dialog. Umožňuje přímým stykem získávat informace o zájmech a potřebách svých stálých klientů. Call centrum je možné využívat také pro obvolávání nejzajímavějších klientů a nabízet jim individuální nabídky. Jenom samotné rozumné využívání call centra a klientské data-bázi pomůže zvýšit obrat o 30-40 %.

Další možností je uplatnit soutěž o ceny mezi nejlepšími klienty. Je známo, že lidi jsou schopni zapojit se do soutěže kvůli tomu, aby získali výhru! Na jedné z benzínových stanic uplatnili soutěž o výhru automobilu pro klienty s odběrem nad 30 litrů PHM. Výsledkem bylo zvýšení tržeb o 50 %. Zvýšení zisku pokrylo s přebytkem cenu výherního automobilu.

Výše uvedené možnosti jsou pouze malou částí toho, co lze docílit uplatněním programu loajality. Je třeba co nejlépe využít všechny její možnosti.

Sdílet

Napsat komentář