Programy loajality a slev

– Uplatňujete věrnostní programy?
– Ano, uplatňujeme. Nejlepším kupujícím poskytujeme maximální slevy.

věrnostní programyProgram loajality, jehož podstatou je pouze poskytnutí slev, dříve či později přivede ke ztrátovosti. Je to jednoduché – vždy se najde prodejce, který nabídne zboží za nižší cenu s vyššími slevami. A tak všechno vyústí v cenové válce, ve které pravděpodobně nebude žádný vítěz.
Slevy v rámci programu loajality nemají být základním instrumentem. Mohou sloužit pro počáteční zapojení klientů do tohoto programu. Hlavním účelem programů loajality je navazování individuálních vztahů s klienty. Pokud je klient zainteresován pouze v nízkých cenách, tak pravděpodobně bude schopný nalézt levnější zboží jinde. Konec-konců existují diskontní obchody, které vůbec neposkytují žádné slevy, protože jejich ceny jsou i tak dostatečně nízké. Není jednodušší způsob jak zvýšit obrat, než podstatně snížit ceny a v převážné většině se výsledek dostaví. Nejlépe by bylo rozdávat bezplatně. Zádrhel je v tom, že ne každý si to může dovolit a také to nelze dělat donekonečna.

Je zřejmé, že program loajality má sloužit pro zlepšení vztahů s klienty a to není jenom cenová otázka. Správně zaměřený program loajality umožňuje optimalizovat sortiment zboží, jeho zásoby, logistiku. Nevyužít tyto možnosti by bylo zločinem, páchaným proti svému podnikání.

Programy loajality a slevJeví se nezbytným zkoumat priority svých stálých klientů a orientovat svoji sortimentní politiku v souladu s nimi. Za tímto účelem je třeba zapojit do programu co nejvíce klientů. Rozčleňte program na několik modulů. Pro nejmasovější klienty využijte, například, nejlevnější karty a jednoduchý způsob zainteresovanosti a pro nejlepší klienty uplatněte dokonalejší identifikátor a zajímavější schéma, ale snažte se zahrnout všechny klienty. V tomto případě pochopíte co vaši klienti hodlají kupovat, kdy to chtějí kupovat a za kolik. A pokud uspokojíte jejich požadavky v plné míře, tak tím získáváte konkurenční výhodu.

Znáte-li co požadují klienti, současně také víte jaké zboží, kolik zboží a kdy jej potřebujete. Tímto způsobem snížíte svoje náklady a ztráty a to znamená, že můžete snížit ceny zboží. To jest program loajality vám umožní snížit náklady, snížit cenu a díky tomu zvýšit počet klientů. Při vypracování programu loajality je nezbytné mít na zřeteli možnosti analýzy zbožní a klientské data- bázi.

Neméně důležitý je ještě další moment – vytvoření informačního centra (call centrum). Ono umožňuje získat živou odezvu klientů a naladit aktivní dialog. Umožňuje přímým stykem získávat informace o zájmech a potřebách svých stálých klientů. Call centrum je možné využívat také pro obvolávání nejzajímavějších klientů a nabízet jim individuální nabídky. Jenom samotné rozumné využívání call centra a klientské data-bázi pomůže zvýšit obrat o 30-40 %.

Další možností je uplatnit soutěž o ceny mezi nejlepšími klienty. Je známo, že lidi jsou schopni zapojit se do soutěže kvůli tomu, aby získali výhru! Na jedné z benzínových stanic uplatnili soutěž o výhru automobilu pro klienty s odběrem nad 30 litrů PHM. Výsledkem bylo zvýšení tržeb o 50 %. Zvýšení zisku pokrylo s přebytkem cenu výherního automobilu.

Výše uvedené možnosti jsou pouze malou částí toho, co lze docílit uplatněním programu loajality. Je třeba co nejlépe využít všechny její možnosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *